Slovenski trgovci so dobro zaščitili svoje zaposlene
| Članek je bil prebran 570 krat.
Slabo!Zadostno!Dobro!Prav dobro!Odlično!

Razglasitev epidemije zaradi novega koronavirusa je vse, ki se ukvarjajo s prodajo, prisilila v sprejetje zaščitnih ukrepov tako za dobrobit kupcev kot prodajalk, prodajalcev in ostalih delavcev, ki delajo v prodaji.

Nakupovanje živila

Ukrepi so bili odlično sprejeti s strani vseh udeležencev – strank ter zaposlenih, priporočila za ukrepe pa je sestavil Nacionalni inštitut za javno zdravje (NIJZ). Kljub temu da so bili ukrepi kot celota med javnostjo dobro sprejeti, pa so posamezna priporočila burila duhove. Eden izmed bolj nepriljubljenih ukrepov je bila nedvomno omejitev nakupovanja ranljivim skupinam, kroničnim bolnikom in starejšim od 65 let, na prvi dve uri po odprtju trgovin in eno uro pred zaprtjem, drugi tak nepriljubljen ukrep pa je obvezno nošenje maske ali druge obrazne zaščite v zaprtih prostorih, čeprav je za javno zdravje eden pomembnejših ukrepov.

Na epidemijo so se vsi trgovci odzvali pozitivno, pripravljeni na sprejetje potrebnih zaščitnih ukrepov. V Hoferju (ki ga v Sloveniji predstavlja direktor Matevž Martinuč) so tako na primer začeli z razkuževanjem površin, ki se jih kupci pogosteje dotikajo (na primer ročaje vrat, vozičkov, področje blagajne ipd.) na vsakih nekaj ur, posebno pozornost pa namenjajo razkuževanjem nakupovalnih vozičkov in košar, v trgovinah pa so za kupce na voljo tudi posebna stojala za razkuževanje. Prav tako pa kupce opominjajo na ustrezno higieno rok in kašlja z obveščevalnimi tablami. Svoje razkuževalne postaje pa imajo tudi Hoferjevi zaposleni, predvsem na področju blagajn, na pekovskem oddelku ter toaletnih prostorih, prav tako pa so tudi zaposleni deležni ozaveščanja o ustrezni higeni in drugih ukrepih.

V Lidlu (ki ga zastopa Gregor Kosi) pa so šli še korak dlje in v obzir vzeli tudi zaprtje šol in vrtcev in se poleg splošnih zaščitnih ukrepov osredotočili tudi na ukrepe, ki so delavcem kar najbolje omogočili skrb za družine. Svoje zaposlene so osveščali o pomembnosti preprečevanja širjenja nalezljivih bolezni, z zaščitnimi ukrepi pa so v poslovalnicah začeli že pred prvim potrjenim primerom okužbe v državi. Tako kot v Hoferju so uvedli razkuževalne postaje za zaposlene in stranke in se posvetili razkuževanju nakupovalnih vozičkov in košar.

Za varnost pa so dobro poskrbeli tudi v Mercatorju (ki ga vodi Tomislav Čizmić), kjer so uvedli razkuževalne postaje za stranke na vhodu v trgovino, redno razkužujejo blagajniške površine ter nakupovalne vozičke in košare, stranke pa spodbujajo tudi k uporabi rokavic za enkratno uporabo. Svoje blagajničarke pa so dodatno zaščitili še s pregrado iz pleksi stekla, ki zagotavlja zadostno varnostno razdaljo med blagajničarko in kupcem.

Zaščitne ukrepe pa so morali uvesti tudi bencinski servisi, lekarne, ter neživilske trgovine. In tudi sedaj, ko je bil razglašen uradni konec epidemije, trgovci ter Nacionalni inštitut za javno zdravje pozivajo stranke, naj se držijo uvedenih zaščitnih ukrepov in skrbijo za ustrezno higieno kašlja ter ne hodijo v trgovine, če kažejo znake respiratornih bolezni. Samo tako lahko namreč poskrbimo drug za drugega ter za to, da ne bo novega vala epidemije.

© 04. 05. 2024 - 51.si. Oglaševanje.